balans in mantelzorg-logo
Werkwijze

Werkwijze

U houdt als klant altijd de regie!

Mijn werkwijze is door mijn professie analytisch, maar door mijn mantelzorgervaring zeker ook empathisch. Ik ben bekend met alle vier de zorgwetten (ZVW, Jeugdwet, WMO en WLZ), waardoor ik domein-overschrijdend kijk en ook naar langere termijn oplossingen op zoek ga. Wanneer u als mantelzorger de regeltaken wilt uitbesteden, kan ik deze regeltaken en administratieve handelingen van u overnemen, zodat u weer iets meer lucht krijgt.

Tijd is kostbaar en doordat ik samen met u de balans weet terug te brengen in uw leven, zult u zoveel positiever in het leven komen te staan.  Uiteindelijk is de tijd die  u overhoudt voor degene voor wie u zorgt hier zoveel waardevoller door! Omdat het niet meer als “moeten” voelt, maar omdat u bewust kiest om in uw vrije tijd samen te zijn en samen te genieten van de dingen die het leven nog zo mooi maken!


Tevens bied ik een luisterend oor, u kunt uw verhaal bij mij kwijt. Ik oordeel niet en heb begrip voor wat  er in uw leven omgaat. Omdat ik weet hoe lastig het is om af en toe voor u zelf te kiezen, maar uit eigen ervaring ook weet hoe belangrijk dat kan zijn! 

Structuur

Ik ben gestructureerd en georganiseerd, dit ziet u terug in onderstaande werkwijze:

1

U neemt telefonisch of per mail contact met mij op

2

Eerste gesprek

  • Het eerste gesprek is telefonisch en geheel vrijblijvend
  • In dit gesprek bekijken we samen of ik iets voor u kan betekenen en of u mogelijk in aanmerking komt voor een vergoeding van mijn kosten

3

Persoonlijk gesprek bij u thuis

  • Na het eerste telefonische gesprek kom ik voor een persoonlijk gesprek bij u thuis. Dit kan, indien gewenst, ook in de avonduren of op de zaterdag, zodat u geen verlof op hoeft te nemen bij uw werkgever.
  • We bespreken samen alle knelpunten op het gebied van zorg, welzijn, wonen, inkomen, werk en recht.
  • In overleg maak ik een plan van aanpak met een overzicht van de regeltaken en kijken we welke regeltaken prioriteit hebben.
  • Ik informeer u over de gegevens, die ik van u nodig heb en wat ik er mee doe (AVG-wet)

4

Afspraken vastleggen

  • U ontvangt een overzicht van afspraken per e-mail of per post
  • We houden regelmatig contact via e-mail, telefoon of Whatsapp om de voortgang te bespreken.
  • U krijgt de uitgewerkte regeltaken ook in een gemakkelijk te lezen document schriftelijk uitgewerkt.

5

Toestemmingsformulier

Voor aanvang van mijn werk voor u, verzoek ik u een toestemmingsformulier te ondertekenen. Hierdoor maakt u het voor mij mogelijk om namens u contact op te nemen met diverse organisaties en instanties.

6

Factuur         

  • Particuliere klanten stuur ik een factuur in overeenstemming met de gemaakte afspraken.
  • Wanneer de zorgverzekeraar, gemeente, werkgever of zorgkantoor de kosten vergoed, gaat de factuur rechtstreeks naar hen.
  • Omdat ik graag kwaliteit lever vraag ik u na afloop een evaluatieformulier in te vullen zodat ik waar mogelijk mijn werk nog verder kan verbeteren.



Te allen tijde houdt u als klant de regie in handen!


Facebook
Linkedin

Astrid Schut mantelzorgmakelaar & onafhankelijk cliëntondersteuner
-----

Algemene Voorwaarden   Cookies   Disclaimer   Klachtenprocedure   Privacyverklaring

Copyright: Balans in Mantelzorg